ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۴ ] [ ۰۳:۰۶:۰۶ ] [ hani ] [ نظرات (0) ]




خودرويي كه فقط يك ليتر مصرف سوخت در 100 كيلومتر دارد ، درحالي كه به نمايشگاه خودروي پاريس نزديك مي شويم شركت هاي معتبر خودروساز در سراسر جهان از محصولات خلاقانه خود رونمايي مي كنند و رنو EOLAB يكي از اين تازه واردهاست.







اين خودروي مفهومي در زمره كم مصرف ترين خودروهاي جهان قرار مي گيرد و با توليد تنها 22 گرم گاز آلاينده دي اكسيد كربن كمترين لطمه را به محيط زيست و اتمسفر زمين وارد مي كند.


رنو مدعي است براي توليد چنين خودرويي نزديك به 100 نوآوري و طراحي پيشرفته را مورد استفاده قرار داده تا مصرف سوخت آن از يك ليتر در هر 100 كيلومتر طي مسافت تجاوز نكند.

اين 100 نوآوري در سه بخش كلي سبك سازي، بهبود ساختار آيروديناميك و قدرتمندسازي سيستم موتوري به كار گرفته شده است.








يكي از ابتكار عمل هاي مهمي كه در ساخت اين خودرو به كار گرفته شده طراحي سه در براي آن است. در سمت راننده تنها يك در بزرگ و در سمت ديگر دو در مشاهده مي شود.


همچنين اين خودرو وزن بسيار كمي دارد به طوريكه در مقايسه با يكي ديگر از محصولات مشابه و البته جديد رنو يعني Clio تا 400 كيلوگرم سبك تر است!

اين كاهش وزن خيره كننده صرفا به دليل استفاده از مواد تركيبي در ساختار آن است: فولاد، آلومينيوم و و پلاستيك حرارتي.







نكته جالب ديگري كه نبايد از آن چشم پوشيد سقف بسيار سبك EOLAB است كه به دليل استفاده از منيزيوم تنها 4.5 كيلوگرم وزن دارد!

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۴ ] [ ۰۳:۰۵:۵۹ ] [ hani ] [ نظرات (0) ]




7 نكته اساسي درباره مزدا MX-5 مياتا ۲۰۱۶ ، معرفي مزدا MX-5 مياتا مدل ۲۰۱۶ به بسياري از سؤالات مهم در مورد مدل جديد پاسخ داد؛ امّا در اين سؤالات زيادي را نيز برانگيخت. مزدا هنوز اطلاعات رسمي زيادي از اين مدل ارائه نكرده است. در اين ميان، برخي از نكات در مورد مياتا مدل ۲۰۱۶ هستند كه بيشتر جلب‌توجه مي‌كنند. در ادامه آن‌ها را مرور مي‌كنيم.
ارتفاع نشستن كمتر از قبل شده و فضاي كابين جادارتر شده است.
اولين چيزي كه از نشستن در پشت فرمان متوجه مي‌شويم، وضعيت قرارگيري نسبت به خودرو و كاپوت است كه بسيار مناسب است. راننده نسبت به مياتاي قبلي، در ارتفاع پايين‌تري قرار مي‌گيرد و درنتيجه حس اسپرتي‌تري منتقل مي‌شود. درحالي‌كه هنوز با يك كابين جمع‌وجور روبرو هستيم، ولي در مدل جديد به نظر عريض‌تر و داراي فضاي بيشتري مي‌آيد و حتماً دو نفر بزرگ‌سال با حجم بدني متوسط را با راحتي نسبي جابجا مي‌كند.
دسته‌دنده بي‌عيب و نقص
نمونه ارائه شده كه يك خودروي كاملاً مخصوص ژاپن با فرمان سمت‌چپ بود، مسلماً در حالت موتور خاموش قرار داشت. ولي فرصتي فراهم شد تا يكي از بهترين تجهيزات مزاد MX-5 مياتا مورد ارزيابي قرار گيرد. حركت دست دنده به نظر آرام و صريح مي‌آمد. ولي در هر صورت بايد در هنگام روشن‌بودن موتور و در حركت در جاده تست شود.




جزئياتي تصادفي از خودرو

نخست، قرارگيري موتور در ارتفاعي پايين‌تر و تكنولوژي كاپوت هوشمند است كه به اين خودرو اجازه مي‌دهد كه بدون تغيير در بدنه و حركت دماغه به سمت بالا، بتواند استانداردهاي تصادف عابران پياده اروپا را برآورده كند.
دومين مورد، پنل سازه‌اي در زير موتور است كه به جز آن، هيچ تمهيد آئروديناميك ديگري در اين قسمت در نظر گرفته نشده است. همچنين اگزوز دوگانه NC كنار گذاشته شده و با يك لوله اگزوز سبك‌تر كه دو خروجي دارد، تعويض شده است.منحصراً استفاده از چرخ‌هاي ۱۶ و ۱۷ اينچي
تايرهاي مورد استفاده در نمونه معرفي شده در نمايشگاه از نوع 195/50R-16 يوكوهاما ادون اسپورتس بوده است. اين در حالي است كه در نمونه طراحي دوم تايرهاي 205/45R-17 بريجستون پاتنزا RE050A به كار رفته بود.
در عين حال، گروه طراحي مي‌دانسته كه هيچ سري چرخ و تاير بزرگ‌تري در كار نخواهد بود و بنابراين از شروع كار و طرح‌هاي اوليه، بر روي چرخ‌هاي كوچك و كمتر از ۲۰ اينچ كار خود را انجام داده است.





احتمال يك مدل با سقف سخت

مزدا در مورد سقف بسته در مياتا صحبتي به ميان نياورده است. در همين حال، وقتي سقف نرم به صورت دستي جمع شده باشد، فضاي زيادي در پايين آن باقي مي‌ماند. درنتيجه، اين احتمال مي‌رود كه دوباره اين مدل با يك سقف سخت جمع‌شونده خودكار عرضه شود.
البته شكل اين سقف در هنگام باز شدن كامل مشخص نيست؛ ولي شايد براي هماهنگي به رنگ سياه باشد. همچنين دو پنل كوچك در پشت ديافراگم سقف كانورتيبل وجود دارند كه بسيار شبيه به آن‌هايي هستند كه در مدل‌هاي NA و NB مورد استفاده قرار مي‌گيرند. بنابراين شايد تجهيزات كلاه نيز براي اين مدل معرفي شود.جزئيات ديگري از كابين
خودروي ساخته شده براي ژاپني‌ها، داراي سيستم هشدار عبور از خط بود كه انتظار مي‌رود در جاهاي ديگر در تريم‌هاي بالا ارائه شود. البته تكنولوژي استاپ-استارت موتور نيز احتمالاً چنين شرايطي خواهد داشت. فرمان حالتي مورب دارد، ولي تلسكوپي نيست.
اين خودرو همچنين داراي يك درايو دي‌وي‌دي است كه در پشت صندلي‌ها قرار گرفته است. علاوه بر دو پورت USB در وسط داشبورد، درگاه مخصوص كارت‌هاي SD و MicroSD نيز فراهم شده است.زمان‌بندي و نحوه خريد
مطابق آخرين اطلاعات، سفارش‌هاي مزدا MX-5 مدل ۲۰۱۶ از فوريه ۲۰۱۵ دريافت مي‌شود. در همين حال، مزدا يك نسخه مخصوص امريكا در نمايشگاه اتومبيل شيكاگو نمايش خواهد داد. اگر برنامه مطابق زمان‌بندي پيش برود، تحويل اين خودروها از حدود يك سال آينده آغاز خواهد شد.




ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۴ ] [ ۰۳:۰۵:۵۱ ] [ hani ] [ نظرات (0) ]
لينكلن اسپرت و قدرتمند و قلب پيوندي موستانگ ، لينكلن براي نمايش تصويري اسپرت و قدرتمند از خود نياز به هيجان بيشتري دارد. شايد موستانگ بتواند در اين راه بدان كمك كند.پلتفرم ديفرانسيل عقب فورد موستانگ با پوسته و طراحي لينكلن، نويد يك خودروي كوپه اسپرت و لوكس را مي‌دهد. اين خودروي تنومند و عضلاني، با چراغ‌ها و جلوپنجره خاص و جديد لينكلن، بسيار با ابهت به نظر مي‌رسد. بهتر از آن خطوط جانبي و بالدار بالاي گلگيرهاست كه يادآور خودروهاي آمريكايي كلاسيك است.




در زير هود از يك موتور 2.7 ليتري اكوبوست V6 استفاده مي‌شود اما امكان ارائه با موتور V8 پنج ليتري موستانگ GT نيز فراهم خواهد بود. انتقال نيرو هم از طريق گيربكس 9 سرعته اتوماتيك كه به‌صورت مشترك توسط فورد و جنرال‌موتورز توسعه‌يافته، صورت مي‌گيرد.
اين خودرو شايد به‌صورت چهار چرخ محركه نيز ارائه شود. مخلوط كردن قابليت‌هاي ديناميكي و اسپرت با راحتي و رفاه از طريق يك تعليق مغناطيسي و قابل تنظيم در حالت‌هاي اسپرت، راحت و مسابقه‌اي، اين امكان را به كوپه لينكلن خواهد دادتا بدون فدا كردن راحتي، به قابليت‌هاي ديناميكي بالاتري نيز دست يابد. هرچه كه باشد نبايد انتظار يك موستانگ و عملكردي حيرت‌انگيز را از آن داشته باشيد. در عوض با پرداخت پول بيشتر نسبت به موستانگ، كيفيت بالاتر و تجهيزات بيشتر و لوكس‌تري را دريافت مي‌كنيد.



رقباي اين كوپه توانمند و لوكس لينكلن را بايد مرسدس‌بنز كلاس C كوپه، ب ام و سري 4، آئودي A5، لكسس RC و كاديلاك ATS كوپه دانست. فعلاً اطلاعات بيشتري از اين خودرو منتشر نشده‌اند.

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۴ ] [ ۰۳:۰۵:۴۴ ] [ hani ] [ نظرات (0) ]
اين سيستم براي تجربه هيجان انگيز رانندگي طراحي شده است . شما مي توانيد مشخصات كلي و اطلاعات فني در باره رنو لاگونا كوپه 2013 | Renault Laguna Coupe 2013 را در اين مقاله بخوانيد.



عكس ماشين و موتور
عكس ماشين و موتور

سالن تجاري برابوس، در واقع يك نام فانتزي براي مرسدس اسپرينتر قهرمان داستان ماست كه يك خودروي دابل لوكس است نه صرفاً لوكس.











ستاره‌هاي تلويزيون، حاكمان كشورهاي غير دموكراتيك، فوتباليست‌ها و حتي ثروتمنداني كه مي‌خواهند يك دفتر تجاري متحرك و مجلل داشته باشند به دنبال چنين خودروي شگفت‌انگيزي هستند. اين نسخه از مرسدس بنز اسپرينتر توسط برابوس به سريع‌ترين وسيله نقليه تجاري در بزرگراه‌هاي بريتانيا و يك هواپيماي جت خصوصي لوكس براي جاده تبديل شده است. خب مي‌خواهيم ببينيم كه اين برابوس چيست؟ يك خودروي پرزرق‌وبرق كه آب دهان هر لوكس بازي را جاري مي‌كند؟؟؟ البته كه هست ولي اين خودرو چيزهاي ديگري براي نشان دادن نيز دارد. اين خودرو مجهز به رينگ‌هاي 18 اينچي آلياژي، چراغ‌هاي LED هوشمند و پنجره مشبك سراسر كروم مي‌باشد.











قسمت جذاب داستان زماني است كه مي‌خواهيم ببينيم قلب تپنده اين هيولاي لوكس چيست؟؟؟ پيشرانه اسپرينتر هم همانند ساير محصولات برابوس دستكاري‌شده و اين خودرو را به يك غول بي شاخ و دم تبديل كرده است كه در زير كاپوت خود يك موتور V8 AMG با توربوي دوقلوي قدرتمند دارد كه درنهايت 838 اسب بخار خالص را به راننده اين خودرو هديه مي‌دهد. البته گشتاور اين خودرو در 1000 نيوتون بر متر محدود شده است كه اگر نمي‌شد. بعد از چند كيلومتر رانندگي تايرهاي اين خودرو كاملاً از بين مي‌رفتند.














و حالا كمي هم مي‌خواهيم در مورد داخل خودرو با شما حرف بزنيم. آري هر آنچه كه كسي در تخيل‌هاي روزانه خود براي داشتن يك خودروي لوكس تمام‌عيار در ذهن خود مي‌پروراند اين خودرو خواهد يافت. در كابين داخلي اين خودرو 6 صندلي VIP ويژه كه با چرم گران قيمت مخصوص و آلكانترا تزئين شده‌اند و تريم چوب طبيعي كه فقط در خودروهاي سوپرلوكس از آن استفاده مي‌شود را مي‌يابيد. هر يك از اين صندلي‌ها قابليت‌هاي ماساژ و گرم‌كن و سردكن داخلي و قابليت خوابيدن و تبديل شدن به يك تخت گرم و نرم را دارند.











درون اين خودرو با 2700 چراغ LED خصوص كه قيمت هر كدام 15 دلار است تزئين شده است. قسمت‌هاي مختلف اين خودرو تماماً الكترونيكي مي‌باشد. تهويه مطبوع اتوماتيك چند ناحيه اي، يخچال‌هاي گران‌قيمت كه پر از نوشيدني‌هاي گران‌قيمت است و يك صفحه نمايش 42 اينچي 3 بعدي و پلي‌استيشن 4 و اينترنت پرسرعت و سيستم صوتي پيشرفته با قابليت پخش صداي 3 بعدي هارمن-كاردن و انبوهي از امكانات ديگر اين امكان را به شما مي‌دهد كه سفري دلپذير در حين مذاكرات تجاري جدي خود داشته باشيد. البته اين در صورتي است كه توان پرداخت قيمت پايه 600 هزار دلاري اين خودرو را داشته باشيد. نظر شما چيست؟ آيا اين خودرو ارزش پرداخت چنين هزينه هنگفتي را دارد؟



















 
رنو لاگونا كوپه 2013 | Renault Laguna Coupe 2013
مشخصات كلي
حجم موتور 3498 CC
تعداد سيلندر ها 6 عدد
آرايش قرار گيري سيلندر ها خورجيني V شكل
حد اكثر توان خروجي (دور بر دقيقه / اسب بخار) 240 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه
حد اكثر گشتاور خروجي (دور بر دقيقه / اسب بخار) 330 نيوتون متر در 4400 دور در دقيقه
سيستم حركتي خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرك
نوع جعبه دنده جعبه دنده تيپ ترونيك
تعداد دنده ( جلو ) 6 عدد
حد اكثر سرعت 240 كيلومتر بر ساعت
شتاب 0 تا 100 ( ثانيه ) 7 ثانيه
سيكل تركيبي مصرف سوخت 10 ليتر در 100 كيلومتر
استاندارد آلايندگي Euro 4
مشخصات توليد كننده
كارخانه توليد كننده رنو
كشور توليد كننده فرانسه
نام و مدل اتومبيل رنو اگونا كوپه
مشخصات فني بدنه
كلاس بدنه كوپه
كلاس اتومبيل S Segment
وزن 1522 كيلوگرم
تعداد فضاي سرنشينان 4 نفر
ابعاد و نوع لاستيك چرخ هاي جلو
225/45 R 18
ابعاد و نوع لاستيك چرخ هاي عقب
225/45 R 18 مشخصات فني موتور حجم موتور 3498 CC نوع موتور بنزين سوز تعداد سيلندر ها 6 عدد تعداد سوپاپ ها 24 عدد محل قرار گيري موتور موتور جلو سيستم سوخت رساني انژكتوري تزريق مستقيم ظرفيت باك - توان خروجي حجمي 68.5 اسب بخار بر ليتر سيستم ترمز ها نوع سيستم ترمز داراي سيستم مديريت پايداري خودرو نوع ديسك و كاليبر ترمز جلو ديسكي خنك شونده با هوا نوع ديسك و كاليبر ترمز عقب ديسكي خنك شونده با هوا سيستم تعليق و فرمان نوع سيستم تعليق مستقل براي هر چرخ تعليق جلو مك فرسون
تعليق عقب اكسل H شكل با قابليت فرمان پذيري كمك فنر هاي جلو - كمك فنر هاي عقب - نوع سيستم فرمان قدرت كمكي هيدروليكي و حساس به سرعت عملكرد اتومبيل مصرف سوخت شهري 15 ليتر در 100 كيلومتر مصرف سوخت جاده اي 7.4 ليتر در 100 كيلومتر امكانات ديگر   كيسه هاي هوا داراي 6 كيسه هوا ( ايربگ ) : جلو، جانبي جهت سرنشين جلو، پرده اي سيستم هاي امنيتي و حفاظتي كمربند ايمني جلو با قابليت محدود كردن فشار وارده و پيش كشنده دوگانه ، سيستم فرمان و هدايت پذيري قدرت كمكي الكترو هيدروليكي به همراه سيستم هوشمند الكترونيكي فرمان و سيستم حساس به سرعت سيستم روشنايي عقب چراغهاي عقب LED سنسور هاي پيش فعال برف پاك كن اتوماتيك مجهز به سنسور باران سيستم هاي كمك رانندگي سيستم كروز كنترل ، سيستم محدود كننده سرعت ( Speed Limiter ) ، سيستم هشدار دهنده موانع عقب ABS كيسه هواي راننده و سرنشين نمايشگر چند منظوره بلوتوث تنظيم برقي صندلي راننده سيستم يخ زدگي برف پاك كن سانروف سنسور پارك سنسور باران سيستم تهويه ورود بدون كليد قفل كودك




فيلم







منبع " http://wiki.5040.ir/fa/content/article/1772.html

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۴ ] [ ۰۳:۰۵:۳۷ ] [ hani ] [ نظرات (0) ]
مروري بر رونمايي از محصولات جديد مديران خودرو
طلوع MVM در غروب خورشيد!
عصرخودرو: بعد از ظهر تابستان، مجموعه ورزشي آزادي، هتل المپيك. نام هايي كه كنار هم قرار گرفتنشان بيش از هر چيز يادآور يك مسابقه رسمي ورزشي است تا هر پديده ديگري اما با نزديك شدن به درب ورودي هتل كم كم متوجه اتفاقي جز يك بازي فوتبال و يا يك مسابقه كشتي مي شويم. گويي كم كم لانگ شات مجموعه ورزشي آزادي به نماي بسته پرچم هايي با نوشته MVM، نزديك به درب هاي ورودي هتل المپيك تبديل مي شود. هتلي كه خيل جمعيت روبروي آن به خاطر نزديك شدن رونمايي رسمي شركت مديران خودرو و شريك تجاري اش يعني كمپاني Chery از دو مدل جديد است. اتفاقي كه رخدادش در يك مجموعه ورزشي را مي توان بعنوان يكي از تصميمات خوب مسئولين مديران خودرو دانست. جايي كه روح ورزش در تار و پود آن در حركت است، امروز ميزبان خودروييست كه براي بازار فروش حساب ويژه اي روي جوانان باز كرده است.





نويسنده :
سيد محمد امين ميرغضنفر









به گزارش پايگاه خبري «عصرخودرو»، داستان رونمايي از مدل جديد خودرو 315 MVM تنها به سالن اجتماعات و درب ورودي هتل المپيك خلاصه نمي شد زيرا كمي آن سوتر و استاديوم آزادي همزمان با بازي پرسپوليس و تراكتور سازي تبريز قرار بود يك دستگاه از خودرو 315 جديد كمپاني چري به قيد قرعه به يكي از تماشاگران بازي برسد. اتفاقي كه مي شد پرشور بودنش را به آساني از ساعت ها قبل پيش بيني كرد. به راستي براي يك خودرو اسپرت و جمع و جور شهري چه جايي بهتر از استاديوم فوتبال و چه اتفاقي مهمتر از تقابل دو تيم قديمي. البته كل مراسم روز جمعه به جاي خود ايراداتي هم داشت و با لقب بي نقص اندكي فاصله داشت و لي در كل رونمايي از مدل جديد ام وي ام 315 اتفاقي بود كه در آينده از آن بعنوان رويدادي مثبت و موفق ياد خواهد شد.
رونمايي از 315 جديد در حقيقت زمان معرفي دو مدل از نسل جديد خودرو 315 است، وسيله نقليه اي كه در دو كلاس سدان شهري و هاچ بك پرده از چهره برداشت تا به خوبي خط و نشان كشيدن مديران خودرو با ساير رقباي داخلي قابل درك باشد. دو كلاسي كه هم اكنون با ارائه مدل هاي مختلف پرايد گويي رتبه نخست محبوبيتشان به نام سايپا خورده باشد ولي بايد در آينده نزديك منتظر داغ شدن رقابتي باشيم كه هرچه حرارتش بالا تر رود براي مشتري خوشايند تر است،‌چه در بازه قيمت وسيله و چه در كاربرد و كارايي.
هر دو كلاس به لطف پيشرانه 1497 سي سي در دورهاي 3000 تا 4500 مي توانند 140 اسب بخار توان را توليد نموده و به حد اكثر سرعت 170 كيلومتر بر ساعته برسند. از ميان نكات ايمني بارز اين خودروها مي توان به وجود كيسه هوا براي سرنشينان جلو و كمربندهاي ايمني سه نقطه اي اشاره كرد. ابزارهايي كه در كنار سيستم ضد قفل براي ترمزهاي (جلو ديسكي و عقب كاسه اي) خودرو در زمان نياز درصد قابل قبولي از امنيت را براي افراد داخل خودرو به ارمغان مي آورند. در يك كلام مي توان گفت 315 جديد در تمامي قسمت ها از بدنه تا قواي محرك و امكانات ايمني پيشرفتي محسوس داشته.
يكي از اتفاقات مثبت اين رونمايي بي دفاع! بودن خودرو براي بازديد كنندگان بود، البته اين بي دفاع بودن به معني جنگ بين توليد كننده و مردم نيست بلكه نشان از ايده مثبت مسئولان مديران خودرو در امر رونمايي از وسيله آن هاست. هر دو مدل (چه هاچ بك و چه سدان) بعد از ورود به محل رونمايي يعني مدخل هتل المپيك با چهار در باز و اتاقك قابل دسترسي در برابر مردم پارك شدند تا هر كسي به نوبه خود و بر اساس ميزان كنجكاوي بخشي را بررسي نمايد. در كاپوت جلو، در صندوق عقب و ... به طور كامل در اختيار افراد مختلف بود كه البته اگر اين دسترسي كمي مديريت شده تر برگزار مي گرديد ازدحام بالاي مردم را دور خودروها شاهد نبوديم (البته شايد مديران خودرويي ها خود خواهان چنين ازحامي بوده باشند!) . رويدادي كه اگر با يك تست رانندگي كوتاه براي برخي از افراد همراه مي شد مي توانست درجه مشتري مداري را به سطح بالايي سوق دهد.
ماجراي رونمايي در نهايت به استاديوم و زمان غروب آفتاب كشيده شد. جايي كه در ابتداي بازي دو خودرو روبان پيچي شده به شكل زيركانه اي روي پيست تارتان استاديوم دور افتخار زدند تا بعد از تحمل 45 دقيقه توقف بار ديگر به ستاره نمايش بدل شوند. اين جا زير نور فلاش عكاسان، در كنار تلآلو طلايي منورها و در زماني كه هواداران ميزبان سرمست از پيروزي يك بر صفر خود بودند به قيد قرعه ام وي ام جديد صاحب جديد خود را شناخت تا روز شلوغ مديران خودرويي ها با نمايشي شلوغ و تا حدودي بي نظم همزمان با پايان كار خورشيد روز 14شهريور 93 پايان پذيرد و آرامش بعد از طوفان درب خانه مديراني ها را دق الباب كند.
به بهانه برگزاري اين اتفاق سراغ ااز آقاي امير حسن اميري مدير فروش و بازار يابي مديران خودرو رفتيم تا كمي با راه و روش مديران خودرو آشنايي پيدا كنيم.
قبل از هر سؤالي به سراغ محل معرفي خودرو ها مي رويم، مديران خودرو چرا استاديوم را انتخاب نمود؟
دليل اين رويداد نشان دادن عزم جزم شركت براي پشتيباني از ورزش و جوانان كشور است، نوعي كار فرهنگي كه شايد باعث شلوغ تر شدن استاديوم ها و سوق دادن جوانان به سوي مكان هاي ورزشي و فرهنگي است.
قرعه كشي نيز انجام شد؟
بله، در بين دو نيمه مسابقه مديران ارشد شركت به همراه شركاي تجاري چيني يعني كمپاني Cherry مراسم قرعه كشي را انجام داده و سوئيچ خودرو تحويل مسئولين استاديوم گرديد تا در اسرع وقت خودرو جديد ما صاحب خود را بشناسد.
برنامه هاي فروش و قيمت گذاري شما به چه شكل است؟
در روز هاي آتي اين نقشه ها و سياست ها اعلام مي گردد و مشتريان مي توانند از طريق سايت مديران خودرو از شرايط با خبر شده و اقدام به خريد نمايند.
آيا باز هم خودرو جديدي را رونمايي خواهيد كرد؟
بله، مديران خودرو در ماه هاي آتي و قبل از پايان سال جاري باز محصولات جديد را رونمايي خواهد نمود كه در زمان مقتضي اطلاع رساني خواهد گرديد.
خط توليد محصولات در چه مرحله اي قرار دارد؟
در مورد توليد بايد بگويم كه در حال حاضر محصولات همگي به صورت CKB(مجموعه قطعات منفصل) وارد شده و توليد نيز آغاز گرديده است. در روز هاي آينده نيز برنامه هاي تحويل مانند آن چه در سؤال قبل پاسخ دادم انجام خواهد شد.
در مورد خدمات پس از فروش خبر هاي خوبي داريد؟
بله، خوشبختانه قطعات يدكي خودروها به ميزان كافي وارد شده و شركت به محض شروع فروش خدمات پس از فروش را در اختيار مشتريان خود قرار خواهد داد.
اميدواركننده ترين اتفاق امروز براي شما چه بود؟
كيفيت بالاي اين محصول ، ‌اتفاقي كه در زمان خود براي نسل قبل 315 نيز وجود داشت و حالا ما بيش از هر زمان ديگري به موفقيت اين محصول جديد مديران خودرو اميدواريم.
با تشكر...

منبع "http://www.asrekhodro.com/fa/page/47991/%D8%B7%D9%84%D9%88%D8%B9+MVM+%D8%AF%D8%B1+%D8%BA%D 8%B1%D9%88%D8%A8+%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8 %AF%21.html#ad-image-0


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۴ ] [ ۰۳:۰۵:۳۰ ] [ hani ] [ نظرات (0) ]
اتومبيل،مظهر فرديت در جامعه بزرگ

جامعه مدرن امروز ساختار بندي خاصي دارد كه در اين چهارچوب مشخص قابل تعريف و بررسي است.اين ساختار از عناصر و ابزارهايي سخن مي گويد كه به نوعي ماهيت جامعه مدرن و شهر مدرن را تشكيل مي دهند.مسلما زندگي در جامعه مدرن مقتضيات خاص خود را مي طلبد و در بسياري از موارد مي بايست به بهره گيري از ابزارهاي جامعه مدرن، تن داد.از جمله ابزار و عناصر مهم زندگي در شهرهاي بزرگ، اتومبيل است كه در جامعه ما به دليل شرايط خاص جامعه شهري و استفاده نسبتا كمتر از وسايل حمل و نقل عمومي،نسبت به ساير نقاط دنيا،اين مساله جايگاه خاصي را در زندگي اشغال ميكند و تقريبا از ضروريات مهم زندگي روزمره تلقي مي شود. .بسياري از كارشناسان محيط زيست غالبا اتومبيل را در تقابل با مناطق سرسبز و ارزشهاي آن ميدانند و آنرا دشمن اصلي طبيعت قلمداد مي كنند و از اين موضوع ابراز ترس و اضطراب مي كنند.حال آنكه شناسايي ابعاد فرهنگي و روان شناختي آن نيز از اهميت خاصي برخوردار است .از اين مبحث نكته اي كه به نظر مي رسد اين است كه به هر حال اتومبيل بخشي از گفتمان تكنولوژي است. فلذا در اين زمينه هم احتمالا بايد نوعي آشتي و پيوند ميان تكنولوژي و سنت برقرار شود.هر چند نوعي تحميل در اين ارتباط وجود دارد، اما خصلت جامعه مدرن حتي دوستداران طبيعت را وادار به تن دادن به خواسته خويش ميكند.اما نكته مهمتر در اين رابطه تغييرات فرهنگي و اجتماعي است كه در سطح جامعه ما رخ داده است و به نوعي موجب افزايش روحيه مصرف گرايي در جامعه شده است.كه صنعت جذاب اتومبيل در اين زمينه از قدرت زيادي برخوردار است و در سالهاي اخير با توجه به واردات آسانتر اتومبيلهاي خارجي و كاهش برخي تعرفه ها،هر روزه شاهد انواع و اقسام جديدتر اتومبيل هاي مدرن در جامعه هستيم.مسلما چنين تغيير و تحولي به لحاظ فرهنگي، مسائل و موارد زيادي را به دنبال دارد كه بررسي همه جانبه آن جاي بحث بسيار دارد و به جهتي در راستاي ارتقاي فرهنگي يا به نوعي فرهنگ سازي در جامعه، موثر است.اينكه آيا اتومبيل مظهر مصرف گرايي و تجمل گرايي است يا وسيله اي براي آسان كردن رفت و آمد افراد؟با توجه به اينكه اخيرا تماشاي انواع ماشين هاي مدرن در سطح شهر(خصوصا مناطق شمالي و مركزي تهران) به رسومات زندگي روزمره مان تبديل شده، بد نيست در مورد اتومبيل نكات بيشتري را بدانيم.البته هدف اين مقاله بيشتر اين است كه ما را با ابعاد پديده اتومبيل مدرن آشنا سازد ،كه اگر اينگونه به آن بنگريم شايد قبل از آنكه از زيبايي و تجهيزات آن دچار نوعي شيفتگي و فريفتگي شويم، توجه كنيم كه تكنولوژي با چه برنامه ريزي عظيم و دقيقي ما را برده و اسير خود كرده است.همچنين چون اتومبيل ــ هم از نظر مادى و هم از نظر نمادين واجد اهميتى اساسى در فرهنگ عامّه است ــ در مقاله حاضر به عنوان يك نمونه مورد بحث قرار مى‏گيرد، ليكن برخى از نكاتى كه مطرح خواهند شد ممكن است در مورد فهم نگرشهايمان درباره ساير اشكال فنّاورى (از قبيل فنّاورىِ اطلاعات و نيز انواع فنّاوريهاى پزشكى) نيز مصداق داشته باشند.
مى‏توان استدلال كرد كه مهمترين فنّاورىِ مدرن، در اتومبيلِ سوارى تجسم يافته است. رابطه انسان و تكنولوژي



اما آنچه در رابطه ميان انسانها و تكنولوژي مهم است اينكه انسانها در برابر تكنولوژي در بسياري از موارد با نوعي احساس دوگانه مواجه هستند كه از طرفي ديدگاه مثبت و از طرفي ديدگاه منفي آنان را نسبت به تكنولوژي پررنگ مي كند. فلذا اين امر مانع بحث و نگرش عقلاني در اين مورد مي شود و به اين ترتيب افراد آنچنان مسحور اتومبيل مي شوند كه مظاهر عقلانيت و ارزش را به كلي ناديده مي گيرند و در برخي موارد آنچنان سر تسليم فرود مي آورند كه ارزش ها و رفتارهاي وزين فرهنگي را ناديده گرفته و به نوعي اشاعه دهنده رفتارها و الگوهاي عمل خاصي مي شوند در اين راستا كه به طور كلي اتومبيل را هويت دهنده معرفي مي كنند. اين مسئله اي است كه در شهر هاي بزرگي همچون تهران در بسياري از موارد به وضوح قابل مشاهده است.آري، ممكن است گه‏گاه چنين به نظر برسد كه گويا مشكل فنّاورى فقط اين است كه ما آن را ــ به رغم صدمه فراوانى كه به دنبال دارد ــ زياده از حد ارزشمند مى‏شماريم. در پاره‏اى موارد، اين نوع نگرش را به درستى مى‏توان «فن‏دوستانه» ناميد، زيرا از تخيلى سرچشمه مى‏گيرد كه در آن، فنّاورى موضوعي آرمانى‏شده كه از قدرت جادويي برخوردار است و فرد به سبب خودشيفتگى مى‏تواند خود را با آن هم‏هويت سازد. اين ذهنيت به وضوح مانع بزرگى براى پرورش شعور فرهنگي است، چرا كه زيانهاى فنّاورى را انكار و يا تمسخر مى‏كند.و يا هويت افراد انساني را در يك چهارچوب آهنين خلاصه مي كند.فناوري پيشرفته اتومبيل



مى‏توان استدلال كرد كه مهمترين فنّاورىِ مدرن، در اتومبيلِ سوارى تجسم يافته است. اهميت فنّاورىِ يادشده از بزرگىِ جهانىِ صنعت اتومبيل‏سازى و حرفه‏هاى وابسته به آن، و نيز از تحولات اجتماعى و فرهنگى‏اى ناشى مى‏شود كه گسترش استفاده از اتومبيل را امكان‏پذير و يا تحميل كرده است. همگى به خوبى مى‏دانيم كه اتومبيل، از زمان پيدايش آن در اواخر قرن نوزدهم، مصداق احساساتِ فن‏دوستانه بوده است. اين احساسات در واقع از جمله عواملى بوده كه در زمانه ما اتومبيل را در بسيارى از مكانها به اُبژه مادى غالب تبديل كرده است.دلبستگى‏اى كه به ويژه مردان به اتومبيلشان دارند، منبع ديرينه سرگرمىِ آنان است. شيفتگى برخى مردانِ جوان به اتومبيل، موجب نگرانىِ اجتماعىِ جدى شده، چرا كه آمار از افزايش زياد بزهكاريهاى انجام شده با استفاده از اتومبيل، حكايت دارند. البته ولعِ خودخواهانه براى اتومبيل، به اقليتِ بزهكارِ جامعه محدود نمى‏شود. از دهه 1930 به اين سو، يعنى از زمانى كه شركت جنرال موتورز تغييرات سالانه در اتومبيلهاى توليدى و نيز طراحىِ اسرافكارانه آنها را باب كرد، اتومبيل براى بسيارى از گروههاى اجتماعى چشمگيرترين فقره مصرف يا تفاخر اجتماعى بوده است. همچنين بايد افزود كه اتومبيل، در برخى جلوه‏هاى عامّه‏پسندانه‏اش، صرفاً وسيله‏اى براى ابراز موقعيت اجتماعى نيست، بلكه مظهر گريز از جامعه ــ يا به عبارتى،پناه بردن توده به مدد ظاهر دلرباى اتومبيل و قدرت تحرك آن ــ است.
چرا اتومبيل دوست داشتني است؟


با بررسي و تامل مي توان به اين مطلب اشاره كرد كه علت اينكه اتومبيل دوست داشتني است گاها به برخي موارد شخصي و اجتماعي برگرفته از روحيات انساني مربوط مي شود. اتومبيل تجسم دو تمثال بنيادينِ اميد در جامعه مدرن است: اين تمثالها نشانه‏هاى مسير رشدى هستند كه هر فرد بايد طى كند، و اميد ــ به عامترين و وجوديترين مفهوم كلمه ــ بستگى به اين احساس دارد كه پيشرفتِ كافى در امتداد اين نشانه صورت گرفته است يا مى‏تواند صورت بگيرد. اما مشكل مي توان باور كرد كه خريد اتومبيل عمدتاً بر اساس ملاحظات عقلانى صورت مى‏گيرد. اگر واقعاً چنين بود، آنگاه لازم نمى‏بود كه ويژگيهاى ايمنىِ اتومبيلها تا اين حد از طريق آگهي هايى تبليغ شوند كه صرفاً به ملاحظات واقع‏گرايانه درباره تصادفات رانندگى نمى‏پردازند، بلكه همچنين آرزوى انسانها براى سازگارىِ پايدارِ خانوادگى و نيز تخيلات آنها درباره آسيب‏ناپذير بودنشان را براى اهداف خود مورد بهره‏بردارى قرار مى‏دهند.نمونه چنين امري را در انواع و اقسام تبليغات مي توان مشاهده كرد.بيلبوردهاي تبليغاتي بزرگراهها با نمايش دادن تصاوير جذاب اتومبيل هاي مدرن و دعوت به خريدهاي اقساطي طولاني مدت، مخاطبان خويش را هر چه بيشتر به اين سمت مي كشانند. ويژگي اتومبيل

عبارت «نقل و انتقال فلز»، كه به معناى فروش اتومبيل است، يكى ديگر از جذابيت هاى اتومبيل را آشكار مى‏كند. به اعتقاد برخى، قدرت سحرآميز خاصى كه اتومبيل دارد، از تركيب حيوانيت محض با فلز خالص، يا از درهم‏آميزىِ حركت و توان ــ كه كيفياتى انسانى‏اند ــ با فنّاورىِ فوق‏بشرى ناشى مى‏گردد. يكى از هماوردجويانِ عرصه توليد اتومبيل، «گربه بزرگ» (جاگوار) نام دارد، حال آن‏كه بى. ام. و. «عاليترين دستگاه رانندگى» ناميده مى‏شود: قدرت غيرانسانىِ دستگاه فلزى، برترين تعالىِ محدوديتها و فناپذيرىِ بدن عادىِ انسان است. هر دو توصيف فوق از جاگوار و بى. اِم. و.، اتومبيل را نوعى شى‏ء فوق‏طبيعىِ جديد و مهيب جلوه مى‏دهند. در تبليغات مرسدس بنز هم تأكيد بسيار زياد بر ويژگيهاى دستگاه‏وار، بُعد فرهنگى ديگرى از تصاوير اتومبيل را به ما القا مى‏كند. در بازار اتومبيل، وجهه‏هاى قالبىِ ملتها تأثيرگذارند: قدرت افزاروارِ آلمانيها، شهوت‏انگيزىِ شكيلِ ايتالياييها، فرديت شيكِ فرانسويها، و غيره. تجربه ما از ملت‏بودگى (nationhood) و همين‏طور برداشت ما از ساير ملل، همواره پيوند عميقى با تصاوير بدن داشته است. اين تصاوير بدن و ملت و اتومبيل را در قالبهايى كه تأثيرى بسزا بر فروش اتومبيل دارند، به يكديگر ربط مى‏دهد. اتومبيل، همچون ملت، فضايى براى زندگى فراهم مى‏آوَرَد. در دنياى همگانىِ خارج از خانه، اتومبيل فضايى را خلق مى‏كند كه تقريباً به اندازه خودِ بدن از تعرض مصون است. در داخل اين فضا، اجزاء مختلف به نحوى مادرانه راحتىِ جسمانىِ سرنشين را تأمين مى‏كنند. طراحى درون اتومبيلها هر چه بيشتر با اين هدف صورت مى‏گيرد كه ــ چه از نظر محل قرار گرفتن هر جزء و چه از نظر بافت و صدا و حرارت ــ كليه نيازهاى بدنِ سرنشين كاملاً لحاظ مي شود. در داخل قفسِ سفت و محكمِ ايمنى، محيطى نرم و رَحِم‏گونه تعبيه شده است تا راننده در طول مسير پرورانده شود. اتومبيل در فضايى عمومى، نوعى فضاى خصوصى فراهم مى‏آوَرَد، مكانى ايمن كه در داخلش همه چيز به گونه‏اى مادرانه براى راحتى سرنشين ترتيب داده شده است. اتومبيل «محملِ» مناسبى براى راحتي است، زيرا كه حكم بدن را دارد، بدنى كه گنجايش ما را دارد و مى‏تواند ما را در بر گيرد و از جايى به جاى ديگر ببرد. به عبارتى، اتومبيل يك شى‏ء بزرگ و متحرك است كه مى‏توانيم واردش شويم و هدايتش كنيم. همچنين نوعى سوخت و ساز دارد و مواد زائد نيز توليد مى‏كند .به انواع نقصها مبتلا مى‏گردد و به نحوى كاملاً آشكار پير مى‏شود. اشياء زيادى را نمى‏توان يافت كه قادرند اين‏گونه آشكارا استنباطى بدن‏مانند در ما القا كنند، يعنى استنباطى كه به ما امكان مى‏دهد اشياء را از هر حيث مانند يك بدن بپنداريم. ما مى‏توانيم اتومبيل را هم بدنى مذكر تلقى كنيم و هم بدنى موءنث؛ به سخن ديگر، اتومبيل واجد مجموعه‏اى از سطوح و اجزاءِ داراى شكلهاى گوناگون است و هر يك از اين سطوح و اجزاء را مى‏توان در قالب مردانگي و زنانگي به كار گرفت.البته، نبايد فكر كنيم كه تمام اين اجزاء دلالتهايى مثبت به اتومبيل مى‏بخشند.
جذابيت اتومبيل

اتومبيل براى ما عزيز است چرا كه آن را تجسم تخيلاتِ مبتنى بر خودشيفتگى‏مان مى‏پنداريم: آنگاه است كه احساس مى‏كنيم اتومبيل ويژگيهايى جادويى دارد. ما به سبب خودشيفتگى‏مان، قدرت و كيفيات اتومبيل را بيش از حد ستايش مي كنيم . بدين‏ترتيب، راننده با هم‏هويت پنداشتنِ خود با اتومبيل احساس قدرت مى‏كند. روشنترين نشانه‏هاى اين ذهنيتِ فن‏دوستانه را در آگهيهاى تبليغىِ اتومبيل مى‏توان ديد كه بيننده را به احساس قدرت بى‏حد و حصر و تعالى تشويق مى‏كنند. ما عادت داريم كه آزادى را به معناى اوضاع سياسى، حقوق مدنى، رسانه‏ها، بيان هنرى و از اين قبيل بدانيم. گفتن اين‏كه يك كالاى مادى ــ چه برسد به اتومبيل كه كالايى پيش‏پاافتاده تلقى مى‏شود ــ مى‏تواند به خودى خود از جمله منابع آزادى باشد، با بسيارى از اصول فكرىِ ما مغايرت دارد. در حال و هواى بيشتر فن‏هراسانه زمان حاضر، اتومبيل معمولاً نشانه فردگرايىِ خودخواهانه و مصرف چشمگير تلقى مى‏شود. اتومبيل،تداعي آزادي

دو دليل عمده را مى‏توان ذكر كرد كه چرا اتومبيل قويّاً با آزادى تداعى مى‏شود. يكى از اين دو دليل به رشد فرد مربوط است و ديگرى به رشد جامعه مدرن. فرد و جامعه مدرن دو جنبه از رابطه روانى ژرفى هستند كه بين آزادى و تحرك وجود دارد؛ منظور تحرك به خودى خود نيست، بلكه تحركى است كه با اراده شخصى و به توسط خودِ شخص انجام مى‏شود. هنگامى كه كودك و بچه نوپا خود را به لحاظ روانى از آن كسانى كه از او مواظبت مى‏كنند جدا مى‏سازد، توانايى و آزادى او براى دور شدن ــ و بازگشتن ــ برايش فوق‏العاده اهميت مى‏يابد. آغاز حركت، تحرك، رسيدن به مقصد، روى برگرداندن، تعويض مسير، كُند و آهسته كردن آهنگ گامها ــ اينها همگى عواملى مهم در تجربه جدا شدن از ديگران، يا به عبارتى تثبيت استقلال و كنشگرىِ فردِ در حال رشد هستند. هنگامى كه اشخاص، در عين برخوردارى از آزادى تحرك فردى، در استفاده از وسايط نقليه عمومى براى رسيدن به مقصدشان در زمان مقرر با مشكل روبه‏رو مى‏شوند، آنگاه نيروهايى بسيار قوى با يكديگر در هم مى‏آميزند تا اتومبيل هاى بيشترى در خيابان ها وجود داشته باشند. حتى بهترين نظامهاى حمل و نقل عمومى نيز نمى‏توانند تجربه كنشگرى و استقلالِ راننده و سرنشينانِ اتومبيل شخصى را ايجاد كنند. درست است كه استفاده‏كنندگان از اتومبيل شخصى مجبورند هزينه‏هاى آشكار و پنهانِ راه‏بندانهاى خيابان و فشار روانىِ ناشى از رانندگى و غيره را تحمل كنند، اما در عوض از اضطراب دير رسيدن به ايستگاه و از دست دادن اتوبوس يا قطار شهرى، مصون هستند. آنها مى‏توانند فضايى حقيقتاً شخصى را پيرامونِ خود حفظ كنند، بى‏آن‏كه از ايجاد مزاحمت براى ديگران با صداى گفتگو يا موسيقى‏شان نگران باشند، و نيز قادرند هرگاه كه مايل باشند مقصد خود را تغيير دهند و يا حركتشان را قطع كنند.از اين بحث درباره اتومبيل چنين برمى‏آيد كه لذت ما فقط ناشى از راندن و مهار كردن اين شى‏ء نيست، بلكه از اين حقيقت سرچشمه مى‏گيرد كه اين كارها را در چهارچوب قواعد و مرزهايى مادى كه معرّف جامعه و فرهنگ و جايگاه ما در آن هستند انجام مى‏دهيم: جدول كنار خيابان و ساير حدود و ثغورِ فيزيكىِ محل عبور اتومبيل، علائم جاده، تابلوهاى راهنمايى و رانندگى، ساير وسايط نقليه و بقيه مردم و ... اين تجسمهاى اصل واقعيت ــ گرچه لذتهايى را از راننده دور مى‏كنند و باعث استيصالش مى‏شوند ــ خودْ منبع رضاى خاطرِ عميق‏اند، زيرا به مجرد اين‏كه بر آنها غلبه كنيم پيوسته بر تعلق ما به يك قالب اجتماعى صحّه مى‏گذارند، قالبى كه ما را در بر گرفته است و نيازهايمان را برطرف مى‏كند.

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۴ ] [ ۰۳:۰۵:۲۲ ] [ hani ] [ نظرات (0) ]

مرسدس بنز مي‌تواند به خود ببالد كه آغازگر و بنيان گذار بسياري از تكنولوژي‌ها و طرح‌هاي بديع در صنعت خودروسازي بوده است. حالا با غروب SLS AMG فرصتي دست داده تا گوردن واگنر طراحي يك خودروي اسپرت باشكوه و شايد عجيب را براي نمايشگاه لس آنجلس تدارك ببيند. خودرويي كه در اصل براي يكي از معروف‌ترين و موفق‌ترين بازيهاي ويدئويي رانندگي يعني Gran Turismo 6 طراحي شده تا در صفحه نمايش گيمرهاي پلي استيشن باز بدرخشد.


ويژن گراند توريزمو يادآور مرسدس بنز پيكان نقره اي يا سيلور آروي معروف است كه يكي از خودروهاي مورد علاقه واگنر به شمار مي‌رود. جلوپنجره مشبك تداعي كننده مدل مسابقه اي 300SL در سال 1952 مي‌باشد كه با نام تجاري پنجره مشبك الماس شناخته مي‌شود. دربهاي بال مانند گالوينگ و پوزه كشيده و دم كوتاه خودرو، يك چهره كلاسيك اسپرت جي تي را به رخ مي‌كشند. به نظر مي‌رسد كه ساختار خودرو كاملا از SLS وام گرفته شده باشد.




هنوز از قدرت نهان زير كاپوت چيزي منتشر نشده است اما هشت لوله اگزوز كه هر كدام از يك سيلندر بيرون مي‌آيند يك آواز ترسناك و جذاب را خواهند سرود. اگر مبنا را موتور 5.5 ليتري AMG بدانيم، اين موتور تقويت شده با توربوشارژر دوقلو مي‌تواند 577 اسب بخار نيرو و 590 پوند فوت گشتاور توليد كند. استفاده از ساختار آلومينيوم و فيبر كربن باعث شده كه وزن خودرو در روي 1380 كيلوگرم ثابت بماند كه پايين‌تر از وزن مك لارن SLR مي‌باشد.




درون كابين كاملاً شبيه كاكپيت هواپيماي جنگنده طراحي شده و البته از خودروهاي فرمول يك نيز الهام گرفته شده است.هنوز معلوم نيست كه سرنوشت اين كانسپت بنز چه مي‌شود و آيا جانشيني شايسته براي SLS AMG خواهد بود. شايد هم تنها رگه‌هايي از آن در خودروي GT AMG در آينده مورد استفاده قرار گيرد.

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۴ ] [ ۰۳:۰۵:۱۰ ] [ hani ] [ نظرات (0) ]

جوان ايتاليايي يك فراري منحصر بفرد را طراحي كرده ، جوان ايتاليايي يك فِراري F۸۰ تركيبي از يك ماشين مسابقه با ظرافت فراري طراحي كرده است.«آدريانو رائلي» اهل ايتاليا بوده و فارغ‌التحصيل دانشگاه هنر است؛ وي در كالج طراحي وسايل نقليه حمل و نقل در پاسادانا كاليفرنيا تحصيل كرده است، در بسياري از نقاط جهان زندگي كرده و به سه زبان ايتاليايي، انگليسي و اسپانيايي مسلط است.وي تخيلات خود را بر روي كاغذ آورده و يك فِراري F80 تركيبي از يك ماشين مسابقه با ظرافت فراري اسپرت با نوكي تيز طراحي كرده است.اين خودرو براي سرعت ساخته شده است و داراي يك موتور V8 توئين توربو است كه در حال توسعه براي 900 اسب بخار است و داراي سيستم KERS فراري است؛ وزن اين خودرو 800 كيلوگرم است و بالاترين سرعت آن 500 كيلومتر در ساعت است.

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۴ ] [ ۰۳:۰۵:۰۳ ] [ hani ] [ نظرات (0) ]


2013 Mazda 3 BL Series 2 Neo MY13


2013 Mazda 3 BL Series 2 Neo MY13
اطلاعات كلي خودرو
قيمت 19.990 يورو
بدنه ماشين sedan
تعداد در 4
تعداد صندلي 5
حجم موتور 1999 سي سي
حجم باك 55 ليتر
كيسه هوا كيسه هواي جلو(داشبرد+فرمان) ، كيسه هوا پرده اي(جانبي)
دنده 6 دنده دستي
شتاب 0 تا 100كيلومتر بر حسب ثانيه 8 ثانيه
حداكثر سرعت 210 كيلومتر/ساعت
تاريخ توليد عرضه 2013
تاريخ پايان عرضه نامشخص
اطلاعات موتور
ضريب تراكم 10
تعداد سيلندر 4
حجم موتور 2 ليتر
نوع موتور پيستوني
قدرت 108 كيلو وات
قدرت به دور در دقيقه 6500
گشتاور 182 نيوتون بر متر
گشتاور از دور در دقيقه 3000
گشتاور به دور در دقيقه 4500
تعداد سوپاپ در هر سيلندر 4
اطلاعات سوخت
نوع سوخت بنزين
ظرفيت باك 55 ليتر
مصرف سوخت تركيبي 7.9 ليتر/100كيلومتر
سيستم سوخت تزريق چند نقطه اي
توليد تركيبي CO2 187 گرم/كيلومتر
اطلاعات چرخ ها
اندازه جرخ جلو 15*6 سانتي متر
توضيحات چرخ جلو 195/65 R15
اندازه چرخ عقب 15*6 سانتي متر
توضيحات چرخ عقب 195/65 R15
اطلاعات اندازه و وزن
جرم ناخالص خودرو 1600 كيلوگرم
جرم خالص خودرو 1235 كيلوگرم
ظرفيت ترابري خودرو 410 كيلوگرم
طول 4580 ميلي متر
عرض جلو 1535 ميلي متر
عرض عقب 1520 ميلي متر
عرض كامل 1755 ميلي متر
فاصله بين محور عقب و محور جلو 2640 ميلي متر
ويژگي هاي بدنه خارجي و داخلي
ويژگي آيينه هاي جانبي ضد تابش دستي
كيت بدنه
سيستم گرم شونده آيينه هاي جانبي
سيستم حافظه آيينه هاي جانبي
ويژگي رنگ متاليك
پنجره سقفي
اطلاعات امنيتي و آسايشي
نوع ترمز ABS
كيسه هواي راننده و سرنشين
كيسه هواي سر
كيسه هواي جانبي
هشدار برخورد به جلو
كروز كنترل
كمكيار ترمز
صفحه نمايش ترمز اظطراري
كليد ريموت
كنترل كردن ترمز براي اجتناب تصادف
كنترل پارك كردن جلو
كنترل پارك كردن عقب
سيستم ضد سرقت موتور







منبع " http://wiki.5040.ir/fa/content/article/1862.html

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۴ ] [ ۰۳:۰۴:۵۶ ] [ hani ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ][ ۱۳۱ ][ ۱۳۲ ][ ۱۳۳ ][ ۱۳۴ ][ ۱۳۵ ][ ۱۳۶ ][ ۱۳۷ ][ ۱۳۸ ][ ۱۳۹ ][ ۱۴۰ ][ ۱۴۱ ][ ۱۴۲ ][ ۱۴۳ ][ ۱۴۴ ][ ۱۴۵ ][ ۱۴۶ ][ ۱۴۷ ][ ۱۴۸ ][ ۱۴۹ ][ ۱۵۰ ][ ۱۵۱ ][ ۱۵۲ ][ ۱۵۳ ][ ۱۵۴ ][ ۱۵۵ ][ ۱۵۶ ][ ۱۵۷ ][ ۱۵۸ ][ ۱۵۹ ][ ۱۶۰ ][ ۱۶۱ ][ ۱۶۲ ][ ۱۶۳ ][ ۱۶۴ ][ ۱۶۵ ][ ۱۶۶ ][ ۱۶۷ ][ ۱۶۸ ][ ۱۶۹ ][ ۱۷۰ ][ ۱۷۱ ][ ۱۷۲ ][ ۱۷۳ ][ ۱۷۴ ][ ۱۷۵ ][ ۱۷۶ ][ ۱۷۷ ][ ۱۷۸ ][ ۱۷۹ ][ ۱۸۰ ][ ۱۸۱ ][ ۱۸۲ ][ ۱۸۳ ][ ۱۸۴ ][ ۱۸۵ ][ ۱۸۶ ][ ۱۸۷ ][ ۱۸۸ ][ ۱۸۹ ][ ۱۹۰ ][ ۱۹۱ ][ ۱۹۲ ][ ۱۹۳ ][ ۱۹۴ ][ ۱۹۵ ][ ۱۹۶ ][ ۱۹۷ ][ ۱۹۸ ][ ۱۹۹ ][ ۲۰۰ ][ ۲۰۱ ][ ۲۰۲ ][ ۲۰۳ ][ ۲۰۴ ][ ۲۰۵ ][ ۲۰۶ ][ ۲۰۷ ][ ۲۰۸ ][ ۲۰۹ ][ ۲۱۰ ][ ۲۱۱ ][ ۲۱۲ ][ ۲۱۳ ][ ۲۱۴ ][ ۲۱۵ ][ ۲۱۶ ][ ۲۱۷ ][ ۲۱۸ ][ ۲۱۹ ][ ۲۲۰ ][ ۲۲۱ ][ ۲۲۲ ][ ۲۲۳ ][ ۲۲۴ ][ ۲۲۵ ][ ۲۲۶ ][ ۲۲۷ ][ ۲۲۸ ][ ۲۲۹ ][ ۲۳۰ ][ ۲۳۱ ][ ۲۳۲ ][ ۲۳۳ ][ ۲۳۴ ][ ۲۳۵ ][ ۲۳۶ ][ ۲۳۷ ][ ۲۳۸ ][ ۲۳۹ ][ ۲۴۰ ][ ۲۴۱ ][ ۲۴۲ ][ ۲۴۳ ][ ۲۴۴ ][ ۲۴۵ ][ ۲۴۶ ][ ۲۴۷ ][ ۲۴۸ ][ ۲۴۹ ][ ۲۵۰ ][ ۲۵۱ ][ ۲۵۲ ][ ۲۵۳ ][ ۲۵۴ ][ ۲۵۵ ][ ۲۵۶ ][ ۲۵۷ ][ ۲۵۸ ][ ۲۵۹ ][ ۲۶۰ ][ ۲۶۱ ][ ۲۶۲ ][ ۲۶۳ ][ ۲۶۴ ][ ۲۶۵ ][ ۲۶۶ ][ ۲۶۷ ][ ۲۶۸ ][ ۲۶۹ ][ ۲۷۰ ][ ۲۷۱ ][ ۲۷۲ ][ ۲۷۳ ][ ۲۷۴ ][ ۲۷۵ ][ ۲۷۶ ][ ۲۷۷ ][ ۲۷۸ ][ ۲۷۹ ][ ۲۸۰ ][ ۲۸۱ ][ ۲۸۲ ][ ۲۸۳ ][ ۲۸۴ ][ ۲۸۵ ][ ۲۸۶ ][ ۲۸۷ ][ ۲۸۸ ][ ۲۸۹ ][ ۲۹۰ ][ ۲۹۱ ][ ۲۹۲ ][ ۲۹۳ ][ ۲۹۴ ][ ۲۹۵ ][ ۲۹۶ ][ ۲۹۷ ][ ۲۹۸ ][ ۲۹۹ ][ ۳۰۰ ][ ۳۰۱ ][ ۳۰۲ ][ ۳۰۳ ][ ۳۰۴ ][ ۳۰۵ ][ ۳۰۶ ][ ۳۰۷ ][ ۳۰۸ ][ ۳۰۹ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
آخرين مطالب
برترین مطالب
مطالب تصادفی
لینک دوستان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 73
دیروز : 555
افراد آنلاین : 1
همه : 531494
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir]

اینستاگرامی ها

  دستگاه برش لیزر  /  تور نجف /  دوربین مداربسته بیسیمسئو کار حرفه ای  / تشک بادی /  رزرو هتل /  هتل اسپیناس پالاس / ثبت آگهی رایگان / دستگاه برش لیزر / خدمات نظافتی در مشهد / باربری / بسته بندی لوازم منزل / دانلود بازی اندروید , دانلود نرم افزار اندروید

» راهنمای سفر به دوبلین | نگینی زیبا در قلب اروپا
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | مسیر حرکت
» سفر به کشور دانمارک| سفری به سبزترین کشور اروپا
» حمام سلطان امیر احمد کاشان | نمونه ای از تاریخی ترین حمام ایران
» آرامگاه فردوسی| شاعر مشهور و پرآوازه ایران زمین
» باکینگهام کاخی دیدنی در سرزمینی اروپایی
» عاقبت مجموعه ای تاریخی و فرهنگی در تبریز
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | عظمت مادر طبیعت
» غذاهای محلی هنگ کنگ را در این مطلب بشناسید!!
» سفر به بلغارستان | راهنمای جامع گشت و گذار در سفر به بلغارستان
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | بیرون از امواج
» مقاصد ماه عسل رمانتیک | هشت مکان مبهوت کننده برای ماه عسل سلطنتی
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | رژه
» جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید، متفاوت و خواندنی
» روستای زید | هیجان در بین انبارهای باستانی ایران
» پروازهای گران قیمت در جهان، شاهانه سفر کردن در اوج آسمان
» با شرکت در مسابقه رمضان سامانه سفارش غذا ریحون، 206 برنده شوید
» بازار بزرگ ایران؛ پاسدار و نگاه بان سرمایه های ملی و ارزی
» خوش هیکل ماندن در سفر، سخت اما امکان پذیر
» موزه ای تاریخی بر روی بازدید کنندگان بسته شد؟؟؟
» فست فود اسپریچو | بزرگ ترین پیتزای تهران
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | مرغان دریایی
» اهمیت داشتن بیمه سفر| مهم و حیاتی برای کل عمر
» جاذبه های گردشگری ملبورن | اوج هیجان برای تمام سنین و اقشار
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | زمستان آرام
» بهترین زمان سفر به بالی | اطلاعات سفر به بالی
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | علایق و بی توجهی
» توری دیدنی از معماری کاخ سفید آمریکا
» سفر یک روزه به نیویورک | 15 مورد از بهترین جاهای دیدنی نیویورک
» خوشگذرانی در دبی | 20 جاذبه گردشگری برتر در دبی را بشناسید
» تاثیر قطار سریع السیر مکه به مدینه بر اقتصاد عربستان
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | زیبایی عجیب طبیعت
» خاش | شهری در دامنه جنوبی قله تفتان
» راهنمای سفر به پراگ| جاهای دیدنی پراگ را بشناسید
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | غلبه بر جاذبه
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | بازی قرقیزها
» خوشگذرانی در قشم | آشنایی با جاذبه های گردشگری جزیره زیبای قشم
» بهترین راه حل ها برای کاهش هزینه های سفر به دبی !
» در گران ترین هتل های دنیا شکوه و قدرت را با هم احساس کنید
» قشم تبدیل به الگوی جهانی خاورمیانه می شود
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | اعتیاد به نمک
» لذت سفر به میلان را با دیدنی هایی زیبا به اوج برسانید
» طریقه برخورد با کودکان بیش فعال در حین سفر
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | انفجارهای امروز، اخطار برای فردا
» راهنمای سفر به ونیز | تجربه ای عاشقانه و ماندنی برای تمام عمر
» عکس منتخب نشنال جئوگرافیک | روح بازیگوش مادر طبیعت
» روستای روکامادور فرانسه، منطقه ای قدیمی به سبک ماسوله ایران
» عمارت و باغ رحیم آباد بیرجند | بازدید از مجموعه عظیم دوران قاجار
» سفر سه روزه به اهواز و گردشی دیدنی در بازار !
» سفر به ژاپن | 13 تا از بهترین کارهایی که در ژاپن انجام می دهید